Condiţii ale succesului
Condiţiile principale ale reuşitei în practica Artei Binecuvântării sunt următoarele:
• credinţă cât mai mare în Dumnezeu ;
• dragoste de Dumnezeu ;
• înţelegerea cât mai clară şi profundă a proceselor divine declanşate în momentul binecuvântării;
• o stare reală de umilinţă şi dăruire;
• trezirea şi aprofundarea stării de copil (de inocenţă şi candoare);
• să urmărim să ne amplificăm altruismul şi să ne diminuăm egoul;
• înţelegerea cât mai profundă a faptului că realitatea lui Dumnezeu Tatăl este un Mister total şi copleşitor;
• acceptarea faptului că Dumnezeu Tatăl este permanent prezent în noi prin intermediul Sinelui nostru Suprem, Atman;
• convingerea cât mai fermă că dacă, având o stare de copil, plini de umilinţă, îi cerem lui Dumnezeu ceva care este în concordanţă cu legile divine, Dumnezeu ne va dărui ceea ce îi cerem;
• efortul constant de a ne depăşi egoul prin umilinţă şi aspiraţie sinceră către Dumnezeu Tatăl, deoarece comuniunea cu Energia Supremă care este revărsată asupra noastră din Spiritul Atotputernic a lui Dumnezeu este direct proporţională cu scăderea egoului;
• trebuie să cultivăm bunătatea adevărată, puterea de a ierta total;
• să ne purificăm lăuntric pentru a ne putea transforma spiritual rapid.
Liberul arbitru cu care este înzestrată fiinţa umană este un dar divin pe care însă trebuie să ştim să-l folosim. Prin el suntem liberi să facem tot ce vrem, dar trebuie să ştim că nu tot ne este permis. În Arta Binecuvântării, omul care-l imploră pe Dumnezeu este cel care propune, şi la scurt timp după aceea Dumnezeu este cel care dispune. Cu cât egoul este mai mic, cu atât intensitatea energiei supreme divine pe care o primim prin sahasrara (centrul de forţă din creştetul capului) în timpul binecuvântării este mai mare. Răspunsul divin pe care îl primim fiecare dintre noi când practicăm Arta Binecuvântării este o modalitate de testare a stării de egoism care ne caracterizează, cu condiţia să fim sinceri cu noi înşine şi să nu ne minţim.
Principalele obstacole lăuntrice care pot face ca unele fiinţe umane să nu reuşească să realizeze cu succes Arta Binecuvântării sunt următoarele:
• absenţa credinţei în Dumnezeu;
• orgoliul, mândria, trufia, îngâmfarea;
• lipsa iubirii, ura;
• desfrâul, viciul, curvia, moliciunea, fascinaţia traiului luxos;
• lăcomia;
• egoismul;
• zgârcenia , avariţia;
• răutatea, sadismul;
• mânia, furia, violenţa, crima;
• scepticismul batjocoritor;
• pasiunile: - invidia, - gelozia, - bârfa, - vorbirea de rău, - clevetirea;
• lenea, apatia, trândăvia, indolenţa.
Cel sau cea care nu reuşeşte deocamdată să practice Arta Binecuvântării va trebui să se întrebe sincer care din aceste obstacole acţionează în cazul său, şi să îşi elimine acea problemă. Dar, foarte important, va trebui să stăruie mereu şi mereu şi răspunsul lui Dumnezeu, dacă este cerut cu sinceritate şi credinţă, nu va întârzia să apară. Nici un obstacol nu este implacabil în efortul omului de a se apropia cât mai mult de Dumnezeu!
Tehnica de execuţie
Etapele în execuţia unei binecuvântări sunt:
• Ne interiorizăm mental şi sufleteşte;
• Atitudinea interioară este esenţială: ne orientăm atenţia, sufletul şi afectivitatea numai către Dumnezeu Tatăl;
• Ne focalizăm atenţia la nivelul lui Anahata Chakra (sau zona din mijlocul pieptului) şi Sahasrara (sau zona din creştetul capului) simultan. Simţim o stare de înălţare, stare de afectivitate euforică unică, infinit nuanţată;
• Rostim astfel încât să o simţim cu toată fiinţa, formula de binecuvântare (rostirea acestei formule se face mental);
• Ridicăm mâna în poziţia indicată;
• Apoi, cu ochii închişi, ne orientăm privirea într-un uşor strabism convergent în sus, către Sahasrara;
• Când se declanşează fluxul de Energie Divină şi se scurge în trup, privirea coboară şi revine la o atitudine normală, ochii rămânând închişi;
• Simultan vom urmări să percepem cu ochii minţii ce se petrece în noi şi prin noi;
• Conştientizăm cum fluxul de Energie Divină, pătrunzând prin creştet de sus în jos, ne inundă întreaga fiinţă, apoi o parte din ea se scurge prin braţul nostru drept în fiinţa pe care o binecuvântăm (în cazul Autobinecuvântării întreaga energie rămâne în noi).
• Conştientizăm, urmărind să fim cât mai atenţi la cele cinci faze ale manifestării fluxului de Energie Divină:
1. declanşarea în crescendo
2. atingerea unui maxim
3. diminuarea progresivă
4. sfârşitul
5. efectele globale
• După ce se încheie cele cinci faze mâna se lasă în jos.
• Dacă fiinţa nu merită să primească acest dar divin, conform formulei de binecuvântare, atunci nu apare nimic, fluxul de energie nu se declanşează.
• Cei care nu practică yoga se vor concentra în zona pieptului şi în creştet, atât în interior cât şi în afara corpului fizic.
• În final îi mulţumim lui Dumnezeu (rugăciunea de mulţumire nu este necesar să fie rostită după fiecare binecuvântare, ci doar în final).
Efectele care apar şi se intensifică în timp sunt complexe, multiple, remanente chiar zile, săptămâni, luni, ani, atât la cel care este binecuvântat cât şi la cel prin care se realizează Binecuvântarea. Energia pe care o primim este infinită. Dumnezeu are energie mereu şi pentru toţi. De aceea putem realiza Arta Binecuvântării oricât de des dorim.
Binecuvântarea este mai mult decât o rugăciune, căci în rugăciune putem greşi cerându-I lui Dumnezeu anumite lucruri. Prin Binecuvântare Dumnezeu ne dă exact ceea avem nevoie, în cazul autobinecuvântării sau respectiv ceea ce au nevoie cei binecuvântaţi. Arta Binecuvântării ne angrenează liberul arbitru. Doar dacă cerem, putem primi: "Dumnezeu ne dă, dar nu ne pune în traistă!"
Se pot binecuvânta şi case, locuri, obiecte, alimente, situaţii, acţiuni, caz în care vom modifica formula de binecuvântare. Către orice poate fi dirijată Energia Spiritului lui Dumnezeu, căci în toate poate apărea îndumnezeirea. Binecuvântarea nu e necesar să fie precedată de consacrare, deoarece este vorba de spiritul lui Dumnezeu care este şi în manifestare şi în afara ei şi ea este o acţiune realizată de Dumnezeu însuşi. Prin Arta Binecuvântării activăm focarele energetice invizibile şi tainice şi ne conectăm la câmpul sincronicităţii.