Salut!
Povestea e un pic mai lunga.. 
Eu nu am televizor. Am doar un tuner tv, caruia ii dau drumul foarte rar (sa zic una/doua ore pe saptamana maxim!). Ma mai uit pe la discovery, daca atunci cand ii dau drumul e ceva interesant. Daca nu, il inchid..
E, se mai intampla ca la o luna doua cand ajung acasa pe la parinti (unde sunt si acum, pentru cateva zile) sa nu prea am ce face, si sa las televizorul pornit. Si sunt pur si simplu oripilat de aceasta monotonie!
1. 90% reclame sunt sexoase. 
Ori femei care isi bat joc de barbati, ori barbati ce sunt alesi de femei din cauza "produsului reclamei" (unele mai evidente, dar altele destul de subtile, de exemplu reclama la Skoda - cea in care mereu sunt doua alternative - dar gigi alege mereu alternativa mai salbatica - si la sfarsit, cand se pune problema sa aleaga sau nu masina, el opteaza pentru "pastreaza", in timp ce se uita cu pofta la gagica ce o avea in dreapta. Doi iepuri dintr-o lovitura, mmm?). 
Ori femei care pur si simplu isi umplul egoul cu produsul si sunt atat de autosatisfacute si pline de ele, ca nu mai au nevoie de nimic altceva decat de produs.
2. reclamele la tutun sau alcool se termina mereu cu "tutunul/alcoolul dauneaza grav sanatatii.". 
Si mi se pare foooarte aiurea, e ca si cum ai intra in alimentara, si pe langa salam si apa si etc, ai gasi in rafturi si carne stricata. Dar.. evident.. in fiecare seara la televizor ai fi informat din 15 in 15 minute la reclame ca acea carne stricata face rau sanatatii. 
Pai de ce naiba se mai vand daca tututul cauzeaza grav sanatatii ? De cine isi bat joc ?
3. toate reclamele la dero - cele romanesti - sunt facute de oameni de la clasa intai, sau pentru cei cu inteligenta la acel nivel! La sfarsit au o concluzie din aia penala, ideea reclamei in 2 propozitii repetate apasat, insa spuse cu toata falsitatea posibila dar cu straduinta de a parea serios ca: "XXX mai ieftin si spala la fel", sau "cumpara XXX si fii destept!", etc...
4. multe reclame folosesc si procedee stupide de gen "noi stim!" - ceva de genul "propolis gasesti numai in stup sii... in pasta de dinti colgate". 
Pai asta e o gogomanie, caci propolis se gaseste si la farmacii sub forma de pastile de supt (pentru dureri in gat, ceva gen faringosept - n-ati luat cand erati mici?). 
Si evident, acuma o fi bun si pentru gingii!! Aaaahahha. 
Cine o fi fraier si cadea in capcana asta, nu stiu.. Si evident, ca toata lumea vrea propolis acuma, si tu ar trebui!, dar nu din stup ca te inteapa albina, ci numai daca dai banii pe pasta aceea de dinti sa-ti satisfaci pofta, ca.. daca toata lumea vrea, vrei si tu!.
Am din ce in ce mai acut sentimentul ca cei care difuzeaza toate lucrurile astea ma considera un prost... (nu sunt paranoic, stiu ca reclamele nu sunt facute pentru a ma testa, ci pentru un target anume, dar totusi privesc si eu de curiozitate, si am sentimentul ca cineva tine musai sa-si bata joc sistematic de inteligenta celui care priveste pana cand reuseste s-o adoarma si sa obtina ceea ce vrea. E legal asa ceva? ).
E drept, am mintea limpede cand privesc (nu ma uit la televizor decat f.f. rar) si in plus: cunosc procesul identificarii (baza a 90% reclame); si tot asa cunosc si ca repetitia este mama invataturii, si mai stiu ca atunci cand nu mai ai ce face, baga acolo niste chestii suspecte, mintea omului va sta in loc, si cand va vedea produsul isi va aduce aminte sentimentul, caci mintea nu uita asemenea triggere.
Si iata, ca ma vad nevoit totusi, cu atata televiziune si disponibilitate, totusi sa stau mereu sa decid ce-o fi mai bine sa aleg, si sa iau mai multe, pana oi nimeri ce mi se potriveste (de ex. cosmetice). Sau daca e vb. de ceva utilitati, sa sun pe cei mai in varsta care au mai incercat, si sa-mi zica ei. Numai informat nu sunt, privind la reclame.
Si sunt cam sictirit, televiziunea asta e o modalitate de a atrage oameni care au inteligenta adormita rau... dar probabil cu o receptivitate sporita datorita evetualelor umpluturi dintre reclame. Omul casca ochii, adoarme inteligenta, ii strecori produse imediat, pe banda si repede, caci inca receptivitatea e maxima (omul nostru fiind avid sa vada ce urmeaza din emisiune), si la scurt timp ii dai ocazia inconstientului lui sa proceseze informatiile in timp ce-i adormi mintea cu continuarea de la film...
PROPUN: sa se faca spoturi cu "Reclama va injoseste". Dar probabil daca pune o tipa in bikini care si sa-i arate "frumusetea" cand scrisul deruleaza......