10 Octombrie, 2025, 07:45:15 a.m.
Totul despre Iubire

Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - Amely

Pagini: [1]
1
Psihologie / Re: DESPRE RAPORTUL MOARTE - VIAŢĂ
« : 14 Iulie, 2008, 03:01:38 p.m. »
Referitor la modul cum vede Sorin Cerin nemurirea cred că unul dintre cele mai expresive citate ale sale ar fi acesta:

"Să fim optimişti, iubirea mea cea mare, fiindcă avem de partea noastră clipa şi nu Destinul, fiindcă avem eternitatea acestei clipe şi nu timpul, fiindcă ne avem pe noi, acum şi aici, şi nicăieri în urma clipei, fiindcă va ninge cu timp, şi această urmă va fi îngropată de stele căzătoare, devenind o amintire a unei lumi trecute."(Sorin Cerin - Biblia coaxiologică)

La Sorin Cerin eternitatea se suprapune clipei şi atât.Nemurirea noastră constă în această clipă.Nemurirea în plenul filozofiei sale constă în evenimentul primordial care este Dumnezeu.Şi noi la rândul nostru nu suntem altceva decât un ecou al acelui eveniment primordial,o amintire a lui Dumnezeu.Evenimentul primordial este prima lipsă din semantic.În schimb Sorin Cerin trece de domeniile semantice ale filozofiei atacând semiotica pe care o consideră improprie modului de a explica prin semantică,sintactică şi pragmatică, interrelaţionarea bine şi rău,viaţă şi moarte,definind astfel asemiotica în cartea sa Antichrist,fiinţă şi iubire.Asemiotica devine nu numai un opus al semioticii dar acceptă la rândul său şi infinitatea de opuşi faţă de aceasta,definind astfel modelul coaxiologic cerinian care îl are pe Dumnezeu deasupra oricărei creaţii dar şi în postura de tot care se află mereu în "spatele altui tot" parafrazându-l pe Cerin.Un citat concludent în acest sens ar fi cel din Biblia coaxiologică unde defineşte interrelaţionarea Dumnezeu- moarte-viaţă, bine şi rău.

"Mă scald în oceanul deşertăciunii lăsat de Dumnezeu să fie navigat de om, fiindcă doar astfel pot înţelege de ce Răul nu poate fi o greşeală, ci o necesitate alături de Bine, însă greşeala este un Rău, iar acest sens este dat doar pentru a mă privi şi a-mi vedea chipul în Oglinda Morţii, înţelegând că doar astfel trăiesc."(Sorin Cerin - Biblia coaxiologică)

Mulţumesc Geo Steph şi Inda pentru mesajele dumneavoastră,şi aştept şi altele în continuare indiferent cât de critice ar fi.Acestea ajută la realizarea unui topic cât mai serios asupra temei respective.Este adevărat că filozofia antică a rezolvat foarte multe din ceea ce filozofia actuală încearcă să reediteze.Mă refer la principiile fundamentale,dar orice dezvoltare a acestor principii cred că este benefică mai ales dacă această dezvoltare este spusă ca şi în citatele de faţă,cu atât de multă simţire.După câte am văzut Sorin Cerin este un filozof nonconformist.De ce spun asta?Nu fiindcă nu poartă barbă sau pentru faptul că nu arată deloc a filozof ci a puştan care face dedicaţii de dragoste cum am văzut pe YouTube ci pentru modul cum se exprimă.Chiar dacă uneori neglijent dar plin de sensibilitate,de expresivitate,care,să recunoaştem,lipseşte aproape cu desăvârşire celorlalţi filozofi.Şi cu toate astea a creat un sistem filozofic:coaxialismul.

Câteva din adresele unde pot fi găsite citate din Sorin Cerin sunt următoarele:
http://autori.citatepedia.ro/de.php?a=Sorin+Cerin
http://www.intelepciune.ro/Sorin_Cerin__407_citate_celebre_maxime_cugetari.html
http://www.citatecelebre.eu/ro/citate/autori/sorin-cerin

2
Psihologie / Re: DESPRE RAPORTUL MOARTE - VIAŢĂ
« : 13 Iulie, 2008, 08:28:44 p.m. »
 Ştiţi ce-nseamnă „Idealism subiectiv”?

Cred că ştiu stimate domnule GeoSteph.

   Probabil că nu ştiţi. Luaţi un dicţionar de filosofie, chiar şi-un mic dicţionar de filosofie, şi vă veţi lămuri că Idealism = punerea pe primul plan a ideilor, iar Subiectiv = ceea ce derivă de la subiect (adică din gândirea unui om: adică demersul său logic şi ideatic).

Idealismul subiectiv stimate domn(Berkeley,Hume,Mach,neopozitivismul şi variantele sale )neagă existenţa obiectivă,independentă de subiect ,a lumii exterioare.El recunoaşte ca unică realitate senzaţiile ,reprezentările,conştiinţa individuală.La Sorin Cerin conştiinţa individuală primeşte rang de definire ideatică a totului datorat după cum susţine acesta,numai afectivului care este iubire şi nicidecum volitivului şi cognitivului.Breşa la Cerin este mult mai pronunţată ca şi la Nietzsche în acest domeniu întrucât trece de anihilarea voinţei.Astfel modul în care dumneata pretinzi mai jos  printr-un simplu artificiu de expresie că poate exista o anume interferenţă între dezvoltarea ideatică ceriniană şi cea cvasicunoscută a subiectivismului este nul.

Citez din dumneata:

 "Or, în cazul lui Sorin Cerin, idealismul său fiind de inspiraţie imagistică (căci ideile din idei se nasc, iar acestea îşi au originea în imaginar), la care se adaugă subiectivitatea lui (de om - ca autor), rezultă ceea ce ne-aţi oferit Dvs, adică nici mai mult nici mai puţin, decât nişte idei. Că ideile sunt corecte, sau eronate, asta-i cu totul altă problemă, şi anume e tot o problemă care se menţine, şi se discută, tot pe terenul ideilor. Dar, hai să fiu mai explicit: când rostesc cuvântul „scaun”, nu-i spun interlocutorului meu: „Ia loc, te rog, pe cuvântul scaun!”, ci-i ofer un scaun adevărat.


Nu mi se par absolut deloc ceţoşi termenii filozofiei ceriniene doar în măsura în care intervin anumite elucubraţii exterioare cum ar fi determinismul cauzal unde orice tangenţiabilitate cu filozofia mentalului sau  să nu mai vorbim de noile tendinţe gnoseologice ale neopragmatismului devine pernicioasă.Încercând să răspund totuşi modului dumneavoastră direct de a pune lucrurile aferent exemplului cu "ideea"aş putea să afirm că orice cauză se pierde în idee precum orice idee devine un precursor al ceea ce Sorin Cerin defineşte ca fiind lipsa din semantic care devine astfel percepută de noi eveniment primordial.În acest caz întregul eşafodaj construit de dumneavoastră se năruie progresiv lăsând filozofia ceriniană în ansamblul său structuralist să dăinuie.Prin urmare citez din discursul dumneavoastră:

" Or, Sorin Cerin asta face: scrie şi propovăduieşte conceptul de Adevăr Absolut în nişte termeni ceţoşi, ca să nu spun improprii, dar ne invită cu aplomb, să-l luăm ca atare, să ni-l însuşim şi să ni-l impunem ca Lege. Iată, reiau citatul Dvs din opera filosofului discutat: „Orice frântură din Adevărul Absolut este fals fiind o Iluzie, întrucât reliefează un cu totul alt Adevăr şi nicidecum Adevărul Absolut, iar tot ceea ce este diferit Adevărului Absolut devine Iluzie nefiind Adevăr."

Sorin Cerin afirmă mereu că toate celelalte adevăruri sunt minciună.Este unul dintre puţinii filozofi care susţin că orice filozof care pretinde că spune adevărul este mincinos iar coaxialismul nu acceptă decât aplicaţii care să ne apropie într-o măsură mai mică sau mai mare de adevărul absolut.În filozofia ceriniană nu există alt adevăr decât adevărul absolut care nu se poate divide şi nici nu are vre-un alt reprezentant decât pe sine şi atât.Orice alt adevăr este un neadevăr.Aceste neadevăruri sălăşluiesc doar în iluzia vieţii noastre.Este adevărat că Sorin Cerin defineşte mai multe adevăruri dar tot domnia sa susţine că aceste aşa zise adevăruri nu sunt altceva decât adevărurile datorate iluziei vieţii, deci falsuri.De aceea îmi permit să citez din nou  frumoasa dumneavoastră disertaţie care personal îmi pare că deraiază nepermis de mult în aria suprarealismului :

"Şi-ar mai fi ceva. Dvs susţineţi că Dl Sorin Cerin nu recunoaşte decât Adevărul Absolut. Fals! Din moment ce vorbeşte de “alt Adevăr” (în textul citat) e de presupus că mai recunoaşte şi alt tip (ori tipuri) de adevăr(uri). Şi sunt foarte multe tipuri de adevăruri, stimată Domnişoară. Le vom discuta pe toate, vă asigur…
   Mă opresc deocamdată aici. Promit să revin."
Vă aştept stimate domn dar cu condiţia să studiaţi ceva şi din Sorin Cerin şi mai ales să înţelegeţi că filozofia este un domeniu pe care vă indic să-l studiaţi înainte de a scrie articole pro sau contra.Vă mulţumesc încă odată pentru răspuns şi vă aştept.

3
Psihologie / Re: RAPORTUL MOARTE - VIAŢĂ ÎN OPERA LUI SORIN CERIN
« : 13 Iulie, 2008, 09:14:12 a.m. »

Mi-aş dori să discutăm aceste citate pe care le consider memorabile în ceea ce priveşte raportul dintre moarte şi viaţă prin intermediul cărora ne definim pe noi ca fiinţă umană într-o lume axată pe cunoaştere.

"Moartea este tot ceea ce nu suntem noi"(Sorin Cerin)
"Doar muritorii caută nemurirea fiindcă nemuritorii nu ştiu ce este aceasta."(Sorin Cerin)
"Moartea în sine poate să nu cunoască niciodată moartea"(Sorin Cerin)
"Şi dacă nu ar mai fi moartea şi nu ar mai fi nici blestemul,noi ce am mai fi decât nişte eterni dezmoşteniţi de noi?"(Sorin Cerin)
"Moartea poate avea o Viaţă de Sine,care nici măcar să nu Cunoască vreodată noţiunea de Moarte chiar dacă ea în calitate de Element-Domeniu a devenit o întreagă lume pentru miliarde de oameni care se raportează mereu la aceasta cunoscând-o ca fiind Moarte."(Sorin Cerin)
"Domeniul morţii este oglinda care ne dă nouă cunoaşterea lumii în care ne aflăm."(Sorin Cerin)
"Bineînţeles că şi moartea dispare odată cu fiinţa".(Sorin Cerin)
"Fiinţa fără moarte nu există fiindcă tot ce fiinţează moare şi tot ce moare trebuie să fi trăit pentru a muri,cum murirea are în ea atât de multă viaţă precum are viaţa atât de multă moarte în ea."(Sorin Cerin)
"Întreaga viaţă ne raportăm la moarte fără a şti dacă atunci când suntem morţi ne vom raporta la viaţă.Care este binele şi care este răul din acest "EU",Străinul din om sau cealaltă parte a "Eu"-lui său?"(Sorin Cerin)
"Noi suntem dinaintea noastră"(Sorin Cerin)
"Viaţa omului este cunoaştere şi atât.Dacă omul nu şi-ar cunoaşte viaţa aceasta nu ar exista."(Sorin Cerin)
"Câţi oameni realizează în momentul visului că visează?Foarte puţini sau aproape deloc.Majoritatea trăiesc din plin realitatea acelui vis,precum trăiesc din plin realitatea celuilalt vis care se numeşte viaţă."(Sorin Cerin)


4
Psihologie / Re: DESPRE RAPORTUL MOARTE - VIAŢĂ
« : 13 Iulie, 2008, 08:39:39 a.m. »
Stimate domn Geo Steph nimeni nu vă sare la beregată ci dimpotrivă,tot ce-mi doresc este să discutăm în termeni cât mai civilizaţi citatele lui Sorin Cerin.Acesta nu trebuie să-mi fie nici frate şi nici tată pentru ca opera sa filozofică să mă atragă.Consider că şi citatele dânsului sunt deosebite,profunde,în care apare acel  tumult metafizic ca să nu spun geniale. :-*

Referitor la adevărurile absolut şi relativ,Sorin Cerin nu a afirmat niciodată că ar considera ca fiind veridice adevărurile relative.Ceea ce am citit din dânsul reliefează cu totul altceva. :(În primul rând afirmă că,citez:" orice frântură din Adevărul Absolut este fals fiind o Iluzie,întrucât reliefează un cu totul alt Adevăr şi nicidecum Adevărul Absolut,iar tot ceea ce este diferit Adevărului Absolut devine Iluzie nefiind Adevăr."L-am citat pe Sorin Cerin folosind majuscule exact ca şi în lucrarea respectivă,intitulată Logica coaxiologică.Nicăieri în altă parte nu am văzut la Sorin Cerin o afirmaţie referitoare la adevărurile relative,la veridicitatea acestora ca adevăruri în raport cu adevărul absolut.Sorin Cerin,prin coaxialismul pe care îl defineşte ca fiind propriul său sistem filozofic se clasifică în cadrul idealismului subiectiv.Citez:"Viaţa este un vis,noi trăim Iluzia Vieţii".Aştept cu nerăbdare să-mi spuneţi unde  afirmă Sorin Cerin că adevărurile relative sunt "adevărate" sau părţi ale adevărului absolut cum spunea Lenin de exemplu şi am să vă cred.Dar vreau sursa dovedită şi nu simple vorbe.

Nu ştiu cât de novice sunt în acest domeniu ,tot ce vă pot spune este faptul că-mi doresc o discuţie antrenantă asupra operei filozofice a lui Sorin Cerin tocmai fiindcă aştept şi alte păreri pertinente pro sau contra asupra acesteia. :-[

Aştept să discutăm fiecare citat în parte,cum aţi promis de altfel şi să îl "demontăm" pe Sorin Cerin dacă este posibil.
Ce spuneţi de acesta?Citez:"Doar muritorii caută nemurirea fiindcă nemuritorii nu ştiu ce este aceasta" sau acesta:"Noi suntem dinaintea noastră." :D
Vă aştept disertaţiile cu tot respectul cuvenit asupra acestei teme. :P

5
Psihologie / Re: DESPRE RAPORTUL MOARTE - VIAŢĂ
« : 13 Iulie, 2008, 01:05:05 a.m. »





Dumneata (Geo Steph)ai scris referitor la Sorin Cerin:

" Or, dacă autorul ar fi avut măcar preţuirea (cuvenită) pentru opera lui, ar fi trebuit să „ne traducă” şi nouă câteva concepte, să ne faciliteze, adică, primii paşi către gândirea lui, venindu-ne, cum spun, în întâmpinare. Cum n-a făcut-o, după cum nici prezentările video-audio de pe YouTube nu sunt decât ameţeli: ori spre a se ridica pe sine (prin „Vedeţi-mă cât sunt de deştept!”), ori, mai degrabă spre a-şi speria studenţii… "

Tot ceea ce pot să spun este că autorul îşi explică cât se poate de clar conceptele în propriile sale cărţi dar în nici un caz nu văd cum ar fi putut realiza aceasta în acele scurte filme de pe YouTube.Cred că nimeni nu ar fi făcut aşa ceva întrucât nu ar fi avut spaţiul necesar.În schimb filmele de pe You Tube le-am văzut mai curând doar ca simple prezentări decât ca disertaţii filozofice.Eu m-am referit la celelalte filme de pe Google unde se vehiculează cu adevărat idei filozofice interesante.Acestea :police: frizează filozofia limbajului,mentalului dar şi noul mod de definire a ontologicului şi gnoseologicului în noul context ideatic aflat în vogă şi susţinut de frontierele filozofiei mondiale.

Pe de altă parte tot dumneata intervii cu fraza absolut hilară:

"În orice caz pe mine nu m-a lămurit nimic, dimpotrivă, eu, unul, nu-l voi citi niciodată pe acest autor…”filosof”, cu toată publicitatea care i s-a făcut – întrucât, zice-se că a făcut furori în SUA. (Apropo, multe lucruri care ne vin „via SUA” sunt şi rămân discutabile."

Tot nu înţeleg cu anume ar fi putut să vă lămurească dacă nu vreţi să faceţi efortul de a lua o carte de acest autor şi să parcurgeţi paginile unde se fac adevăratele disertaţii despre propria lui gândire?Cred că nici eu nu aş putea susţine că îl înţeleg pe Sorin Cerin dacă nu aş fi pus mâna cel puţin la început pe una dintre cărţile sale indiferent cât de mioritic ar fi spaţiul din care provin.

Aici văd că treceţi de bariera oricărui înţeles cu fraze patriotarde şi pline de înţeles îndoielnic:

"Noi, ca indivizi şi ca popor, suntem dornici de cunoaştere, dar – scuze – trebuie s-o trecem prin filtrul înţelegerii noastre, pentru că, vorba lui Lucian Blaga, care a fost şi filosof, şi profesor universitar, şi poet: „Dacă nu înţelegeţi ce spun, înseamnă că nu spun ce trebuie.”. Or, acest filosof, Sorin Cerin, dacă va continua să vorbească aşa cum l-am văzut (şi auzit) pe saitul menţionat, ar fi de dorit să se lase de meserie. În fond, sunt atâtea meserii frumoase, care fac cinste tuturor celor care le iau în serios."

Nu înţeleg cum vine cu acest -NOI CA INDIVIZI ŞI POPOR.Adică nu ar trebui să studiem nimic (mai ales dacă vine din SUA)şi să afirmăm că tot ceea ce nu înţelegem este apă de ploaie cum faci domnia ta în prezent fără să pui mâna cel puţin pe o carte din acest autor?

În schimb m-au exasperat afirmaţiile ce urmează care sunt pur şi simplu sub orice critică ca să nu spun mai mult:

   "Chiar şi citatele din opera lui sunt, după umila mea părere, apă de ploaie.
   Dovadă e că nici tu, şi nici eu, n-am înţeles mai nimic din…”opera” acestui filosof.
   Vorba altui filosof, a Ţăranului Român: „Mare Ţi-e grădina, Doamne!”
   …Quod erat demonstrandum."

Cred că atunci când aţi afirmat geniala frază cu - Mare Ţi-e grădina ta Doamne - referirea a fost făcută tocmai la distinsa dumneavoastră persoană.Spun aceasta fiindcă nu înţeleg cum puteţi vorbi în numele altei persoane,în speţă subsemnata,că nu mi-ar place citatele din Sorin Cerin,considerându-le apă de ploaie.Din contră,îmi plac în mod deosebit,le ador,fapt pentru care am deschis un atare topic.Cum poţi dumneata să afirmi că nu am înţeles nimic din opera acestui filozof odată ce sunt aici tocmai pentru a discuta cu cei care vor să o parcurgă?
Este normal să nu înţelegi nimic dacă nu vrei să citeşti nimic din Sorin Cerin.În schimb în cazul meu lucrurile sunt total diferite.Prin natura profesiei mele am studiat destule tomuri de filozofie în schimb Sorin Cerin m-a atras tocmai prin originalitatea sa care îmbină atât filozofia de sorginte mioritică,vezi filozofia lui Blaga,Eminescu samd, cât şi pe aceea a postmodernismului actual.

   Nimeni nu ar fi afirmat că trăim şi murim într-o veselie şi cu atât mai puţin Sorin Cerin.În schimb Dumnezeu ca noţiune ce implică cvasitotalitatea fenomenologică dar şi ideatică este răspunzător până şi de fenomenul morţii.Studii şi aprofundări în acest domeniu se regăsesc nu numai la Sorin Cerin dar şi la Wittgenstein,Nietzsche,Hegel,Spinoza,şi lista ar mai putea continua.

6
Psihologie / Re: DESPRE RAPORTUL MOARTE - VIAŢĂ
« : 12 Iulie, 2008, 05:42:44 p.m. »
Iti multumesc foarte mult pentru comentariul tau absolut pertinent si deosebit de interesant.Pentru mine este tulburator acest film al lui Sorin Cerin care explica doar in cateva cuvinte ceea ce inseamna adevarata moarte sau viata.Nu am reusit sa citesc in intregime "Moarte,Neant,Aneant si Bliderberg Group" dar in schimb am inteles ca la Sorin Cerin exista doar un singur Dumnezeu care este unic intamplator fiind de fapt unica intamplare reflectata de evenimentul primordial.Tot ceea ce survine acestei unice intamplari nu este altceva decat imaginea acestei intamplari,deci destin,din care face parte si viata noastra.Exact ca si cum ai arunca o piatra in apa iar noi am fi valurile facute de acea piatra,considerand ca piatra e Dumnezeu!Deci suntem o parte din Dumnezeu fiind o reflectare a sa.De aceea am incercat sa inteleg coaxialismul,filozofia lui Sorin Cerin.Filmul care mi-a creat un mod de a intelege lumea poate pentru tot restul vietii este acesta.Nu cred ca are mai mult de cateva secunde dar spune,dupa mine,totul.
http://video.google.com/videoplay?docid=-2692559903275846215&q=source:007464033375404119032&hl=en
Ce vreau sa discutam este cum anume poate fi viata noastra privita ca o imagine a lui Dumnezeu.In acest caz si moartea face parte tot din Dumnezeu,deci nu ar trebui sa ne temem?

7
Nou veniţi / Salut tuturor
« : 12 Iulie, 2008, 02:53:09 p.m. »
Salut turturor
Demult va citesc cu deosebit interes anumite subiecte.Azi m-am decis sa intervin si eu cu o noua discutie despre moarte.De fapt este subiectul pe care l-am citit inca de acum doi ani pe acest site.Ce e ciudat e faptul ca azi am descoperit pagina de noi veniti fiind interesata si de partea tehnica a site-ului.Am introdus o noua discutie referitoare la relatia dintre moarte si viata.Pentru moment am gasit cateva citate din Sorin Cerin care sper sa "sparga gheata" in posibila discutie ce va avea loc asupra subiectului.Va doresc numai bine.Amalia :-*

8
Psihologie / DESPRE RAPORTUL MOARTE - VIAŢĂ
« : 12 Iulie, 2008, 08:22:33 a.m. »

Mi-aş dori să discutăm aceste citate pe care le consider memorabile în ceea ce priveşte raportul dintre moarte şi viaţă prin intermediul cărora ne definim pe noi ca fiinţă umană într-o lume axată pe cunoaştere.

"Moartea este tot ceea ce nu suntem noi"(Sorin Cerin)
"Doar muritorii caută nemurirea fiindcă nemuritorii nu ştiu ce este aceasta."(Sorin Cerin)
"Moartea în sine poate să nu cunoască niciodată moartea"(Sorin Cerin)
"Şi dacă nu ar mai fi moartea şi nu ar mai fi nici blestemul,noi ce am mai fi decât nişte eterni dezmoşteniţi de noi?"(Sorin Cerin)
"Moartea poate avea o Viaţă de Sine,care nici măcar să nu Cunoască vreodată noţiunea de Moarte chiar dacă ea în calitate de Element-Domeniu a devenit o întreagă lume pentru miliarde de oameni care se raportează mereu la aceasta cunoscând-o ca fiind Moarte."(Sorin Cerin)
"Domeniul morţii este oglinda care ne dă nouă cunoaşterea lumii în care ne aflăm."(Sorin Cerin)
"Bineînţeles că şi moartea dispare odată cu fiinţa".(Sorin Cerin)
"Fiinţa fără moarte nu există fiindcă tot ce fiinţează moare şi tot ce moare trebuie să fi trăit pentru a muri,cum murirea are în ea atât de multă viaţă precum are viaţa atât de multă moarte în ea."(Sorin Cerin)
"Întreaga viaţă ne raportăm la moarte fără a şti dacă atunci când suntem morţi ne vom raporta la viaţă.Care este binele şi care este răul din acest "EU",Străinul din om sau cealaltă parte a "Eu"-lui său?"(Sorin Cerin)
"Noi suntem dinaintea noastră"(Sorin Cerin)
"Viaţa omului este cunoaştere şi atât.Dacă omul nu şi-ar cunoaşte viaţa aceasta nu ar exista."(Sorin Cerin)
"Câţi oameni realizează în momentul visului că visează?Foarte puţini sau aproape deloc.Majoritatea trăiesc din plin realitatea acelui vis,precum trăiesc din plin realitatea celuilalt vis care se numeşte viaţă."(Sorin Cerin)

Pagini: [1]