Problema credinţei e una foarte complexă. În cartea sa, "De ce nu sunt creştin" (1927, volum apărut şi în româneşte în Editura Minerva, BPT, 1980), filosoful britanic Bertrand Russell spunea că în materie de credinţă e real numai sentimentul propriu (al credinciosului), cel pe care-l simţi tu, ca persoană, nu şi fantoma (persoana fictivă) în care crezi. (Op. cit., pag 159). Or, a porni de la sentimentul credinţei tale, spre a susţine prin această credinţă că şi fantoma există, e mai mult decât o autoînşelare (idb.)
"Dacă totul trebuie să aibă o cauză, atunci şi Dumnezeu trebuie să aibă o cauză. Dacă există ceva fără cauză, acest lucru e valabil atât pentru Dumnezeu cât şi pentru Lume, şi atunci argumentul este fals" (Op cit, pag 16).
Cât îl priveşte pe Iisus, lucrurile nu sunt departe de argumentele care-l "pun în mişcare" pe Dumnezeu-Tatăl. În plus persoana numită Iisus contrazice Legea Universală a Morţii. Din moment de absolut totul e pieritor, inclusiv Universul, cum ar putea exista ceva, ori cineva, în afara acestui Univers, care să facă excepţie de la regulă, adică să fie nepieritor?
Poezia de mai sus, cu motto-ul pe care-l vedeţi, a fost postată de mine şi pe site-ul Agonia (poezie.ro), unde, într-adevăr, am întâmpinat oprobiul unei singure persoane, dar şi-al unei aşazise "editoare", în fond o cenzoare, cu care am avut un schimb dur de replici (ascunse, după regulile site-ului respectiv, sub numele de OffTopic-uri), încât a fost nevoie să intervină administratorul site-ului. N-am să vă spun că şi cu el am avut un fel de schimb de replici, care-au rămas în "coadă de peşte", pentru că i-am spus că eu n-am ieşit moţ, în frunte, că aşa mi s-a năzărit mie, ori că vreau să mă întrec cu cineva, după cum nu candidez nici la Premiul Nobel, şi, aşa cum eu respect opiniile tuturor, pretind, la rându-mi, să mi se respecte opiniile. I-am scris şi separat arătându-i că ar cam fi cazul să înveţe, în acest sens, de la site-ul LoveTime, unde există cu adevărat o deschidere democratică în toate problemele, fie ele ale poeziei, fie ale psihologiei, că aici temele sunt propuse de membri fără ca cineva să le cenzureze postările etc. Nu mi-a mai răspuns (în fond nici n-am nevoie!), dar, în schimb, mi-a apreciat ceea ce am postat ulterior cu calificativul (pe care-l acordă destul de rar) denumit de ei "Pagină autor".
Aşadar, eu nu fac un secret că sunt membru şi al acelui site, unde am adresa:
http://www.poezie.ro/index.php/author/0012232/index.html (încât chiar că m-aş simţi onorat, dacă m-aţi vizita, credeţi-mă!), iar dacă dvs., colegii mei de la LoveTime, consideraţi util, eu vă pot transfera aici, pe site, toată discuţia mea de la "Agonia", să nu cumva să credeţi că am păţit cine ştie ce acolo, cum văd că se insinuează.
Aş mai preciza un singur lucru. Provin dintr-o familie de credincioşi care m-au torturat cu credinţa lor (în Dumnezeu şi-n Iisus). Bunicul tatălui meu era văr bun cu primul patriarh al Bisericii Ortodoxe Române, Miron Cristea (1868-1939), cel care a organizat Biserica Română ca Patriarhie şi a fost membru al Regenţei în timpul primei domnii a regelui (minor) Mihai I (1927-1930), şi-apoi prim-ministru în timpul domniei lui Carol al II-lea… Nu vă mai spun că bunica mea, pe când eram copil mă punea în genunchi pe boabe de porumb, ori de câte ori "păcătuiam faţă de Domnul" (că nu-i ziceam: "Sărut mâna, bunico, să te ţină Dumnezeu sănătoasă!", că adică de ce mă opream după "Sărut mâna!"). Chiar şi mai adineaori, înainte de a vă scrie, am avut o serie de contraziceri fulminante cu un unchi, student la Institutul Biblic din Capitală, care nu vrea să priceapă că eu văd lucrurile altfel decât el, că suntem o diversitate umană extraordinară, că indienii cred în Buddha al lor, ori în Confucius, că-l socotesc pe Dalai-Lama un fel de papă, că evreii cred în Moise, că mahomedanii cred în Mahomed, că vechii egipteni, ca şi grecii vechi credeau în cu totul alte zeităţi şi că asta-i situaţia: credem au ba, toţi murim şi murim de tot şi nu mai revenim pe acest pământ niciodată, cu toţi zeii şi dumnezeii noştri.
Mai vorbim,