"MARXISM SUB MASCA FEMINISMULUI
“Aşa cum telul final al revoluţiei socialiste era nu doar eliminarea privilegiilor clasei economice, ci chiar orice identificare a acesteia, aşa şi ţelul final al revoluţiei feministe trebuie sa fie… nu doar eliminarea privilegiilor bărbatului, ci chiar şi eliminarea diferenţierii sexuale; diferenţele genitale între oameni nu trebuie să mai conteze din punct de vedere cultural.” [Shulamith Firestone, The Dialectic of Sex (New York: Bantam Books, 1972) pag. 10-11]
“Prima opoziţie de clasă din istorie coincide cu formarea antagonismului dintre bărbat şi femeie în căsniciile monogame, iar prima opresiune de clasă coincide cu cea a sexului femeiesc de către cel bărbătesc.” [Frederick Engels, The Origins of the Family, Private Property and the State (New York, International Publishers, 1942) pag. 58]
“Prima condiţie a eliberării soţiei este să aducem întregul sex femeiesc înapoi în domeniul public, iar aceasta, la rândul ei, cere abolirea familiei monogame ca unitate economică a societăţii.” [Engels, op. cit., pag. 67]
“În ascultarea femeii de bărbat, Engels (dar şi Marx) au văzut prototipul istoric şi conceptual al viitoarelor sisteme de putere, al tuturor relaţiilor economice si chiar realitatea opresiunii în sine.” [Kate Millet, Sexual Politics, (New York, Avon, 1971) pag. 169]
DISTRUGEŢI HETEROSEXUALITATEA ŞI VEŢI PUNE CAPĂT OPRESIUNII
“Hegemonia heterosexuală… este acum erodată şi reformulată. …Formele sexualităţii considerate naturale au fost create social şi pot fi deci transformate social.” (219) “Noile politici sociale se vor concentra pe transformarea relaţiilor sociale şi se vor baza pe acordarea de putere lesbienelor, homosexualilor, prostituatelor de tot felul, femeilor şi celor de culoare.” [Gary Kinsman, “The Regulation of Desire: Sexuality in Canada” de Black Rose Books, 1987]
“Heterosexualitatea, asemenea maternităţii, trebuie recunoscută şi studiată ca instituţie politică: modelul pentru orice altă formă de exploatare.” [Adrienne Rich, “Compulsory Heterosexuality and Lesbian Existence,” Signs: Journal of Women in Culture and Society, 5 No.4 (1980) 637]
“Heterosexualitatea este un obicei adânc înrădăcinat, prin care instituţiile dominate de bărbaţi îşi asigură perpetuarea şi controlul asupra noastră. Femeile sunt ţinute, păstrate şi legate prin teroare, violenţă şi sprayuri cu spermă… [Lesbianismul este] un mijloc ideologic, politic şi filosofic pentru eliberarea tuturor femeilor de sub tirania heterosexuală…” [Cheryl Clarke, “Lesbianism, An Act of Resistance,” în This Bridge Called My Back: Writing by Radical Women of Color, ed. Cherrie Moraga (Women of Color Press, 1983), pag. 128-137]
“Opusul dorinţei heterosexuale este eroticizarea identicului, o identitate în putere, egalitate şi reciprocitate. Aceasta este dorinţa homosexuală.” [Sheila Jeffreys, Anticlimax: A Feminist Perspective on the Sexual Revolution (London: Women’s Press, 1990) pag. 300]
“Heterosexualitatea feminină nu este o direcţie biologică sau o atracţie erotică individuală a femeii faţă de un alt om care se întâmplă să fie bărbat. Heterosexualitatea femeii este un set de instituţii şi practici sociale… Aceste definiţii…vorbesc despre opresiune şi exploatarea femeilor [de către bărbaţi].” [Marilyn Frye, Willful Virgin: Essays in Feminism, 1976-1992 ( Freedom: Crossing Press,1992) pag. 132]
ERADICAREA PATRIARHATULUI
“Trăim într-o societate care îngăduie şi celebrează violul. Într-un stat falocentric, patriarhal, violarea femeilor de către bărbaţi este un ritual care se perpetuează zilnic şi care întreţine opresiunea şi exploatarea sexuală. Nu putem spera să transformăm “cultura violului” fără a ne dedica pe noi însene rezistenţei împotriva patriarhatului şi eradicării acestuia.” [Bell Hooks, “Seduced by Violence No More,” in Stan, Adele ed. Debating Sexual Correctness (New York, 1995) pag. 231]
“Patriarhatul a fost însoţit… de proprietatea asupra persoanelor, începând cu femeile şi progresând către alte forme de sclavie, instituţii de clasă, castă, rang, clase dominante şi bogate, dezvoltarea constantă a unei bogăţii neuniform distribuite şi în final, statul.” [Kate Millet, Sexual Politics, p.156]
ERADICAREA FAMILIEI
“Familia nucleară este un fundament al opresiunii femeii: ea afirmă dependenţa femeilor de bărbaţi, afirmă heterosexualitatea şi impune structuri prevalente de tipul masculin-feminim asupra generaţiilor următoare.” [Feminist Politics and Human Nature]
“Îngrijirea copiilor… este cel mai bine să fie încredinţată celor instruiţi în acest sens, proveniţi din rândul ambelor sexe, care au ales să facă aceasta ca pe o vocaţie… [Aceasta] va submina şi mai mult structura familială şi va contribui la eliberarea femeilor.” [Kate Millet, Sexual Politics, p. 178-179]
“Nici o femeie nu ar trebui să aibă voie să stea acasă şi să aibă grijă de copii. Femeile nu trebuie să dispună de această opţiune, pentru că astfel prea multe femei ar alege să facă aceasta.” [Simone de Beauvoir, Saturday Review, June 14, 1975]
SECRETUL DREPTURILOR PENTRU HOMOSEXUALI: EGALITATEA ÎI VA NEUTRALIZA PE HETEROSEXUALI
“Într-un anume sens este corect…să-i acuzi pe homosexuali şi lesbiene că doresc omogenizarea…dacă activiştii homosexuali vor obţine vreodată deplina egalitate, vor scăpa astfel de nevoia socială de a distinge între hetero şi homosexuali. Secretul celor mai moderaţi activişti homosexuali este promisiunea (sau ameninţarea, în funcţie de valorile tale, n.red.) unei transformări radicale.” [Istoricul homosexual Jonathan Katz în The Invention of Heterosexuality, 1995, pag. 188]
“CERCETAREA” FEMINISTĂ ESTE O RAMURĂ A “AGENDEI POLITICE”
“Implicaţiile corelării agendei noastre privind cercetarea cu agenda noastră politică sunt profunde pentru cercetarea feministă. Probabil cea mai nefirească cerinţă pentru toţi cercetătorii este o dedicare etică în cadrul fiecărei discipline şi/sau instituţii. Pentru a ne implementa agenda noastră de cercetare legată de o agendă politică, trebuie să examinăm barierele instituţionale care stau în calea acţiunilor noastre.” [Sandra Kirby, “Ce-au a face metodele feministe cu etica?” în Women Changing Academe, (Winnipeg, 1991) pag. 168. Kirby este acum profesoară de sociologie la Universitatea din Winnipeg, Canada]
REZULTATELE: STATISTICI PERTINENTE
Potrivit unui studiu al Centrului Naţional pentru Cercetarea Opiniei, numărul femeilor care au declarat că au făcut sex lesbian recent a crescut de la 0,2% în 1988 la aproape 3% în numai zece ani, o creştere de 15 ori. [Revista Studiilor Sexuale 2001; 37:333-343]
În 1997, natalitatea în SUA şi Canada a atins cel mai mic nivel din istorie – 1,6 copii per femeie. (Valoarea necesară pentru a înlocui populaţia este de 2,1. Aşa se explică programele autorităţilor canadiene de atragere de imigranţi din lumea întreagă, n.red.). În Canada, această cifră reprezintă o scădere cu 60% faţă de 1960, când natalitatea era de 3,9 copii. Natalitatea a scăzut cu 15% doar în ultimii 5 ani.
Rata actuală a căsătoriilor în Canada (5 la mia de locuitori) este mai mică decât în 1931, în timpul Marii Crize. A coborât cu 44% faţă de 1970. Rata divorţurilor a crescut cu 35% faţă de 1970. [Canadian Social Trends, Spring 2000] (traducere si adaptare Bogdan Mateciuc) "