
Booon, sa vedeeem... Cred ca intelesul ascuns este cel de intuitie. Pentru ca pana la urma cand ceri ajutor, nimeni nu ofera ce vrei tu (decat daca e vreo solutie riguroasa la vreo ecuatie, ceva) ci ce crede persoana ca ai tu nevoie. Deci oricat ai cere ajutorul, pana la urma, daca TU nu iti gasesti solutia, pot sa-ti zica 1000 sfaturile lor, ca tot fara raspuns ramai.
Si pentru ca 'idiot' mai cere o inghetata, sa mai iau una

inainte de poveste.
Azi am ramas in pana cu masina (dacie berlina). Am plecat la 4AM din Bucuresti catre Mangalia, iar dealurile de la Medgidia, chiar cand ma pregateam sa depasesc un tir (incredibil cat de multe tiruri la ora aceea matinala)

masina ramane brusc fara putere, pe la 100Km/h. Calcam aceleratia si zero putere. Am tras pe dreapta pana la urma. Tras capota. Carburatorul era leoarca de benzina jos, la baza. Desfac, garnitura dusa. N-am garnitura. Improvizez cu niste banda izolir si niste hartie cerata [instructiunile de la pompa de frana!].
E, evident, tot nu mergea.
Deci dupa o ora de frustrare, indraznesc sa-mi sun mecanicul, si sa CER AJUTOR intr-un mod complet INTELEPT (cum ai zice tu

). Dupa ce omul imi zice de: a) plutitor cu plastic fisurat, b) condensator, c)
cel mai probabil pompa de benzina. Care e infernal de facut rost la ora aia pe camp nu ? Schimb condensatorul, si nimic. Desfac iar carburatorul, ma uit la plutitor, era perfect.
E, nu stiu ce imi vine sa bag mana dupa un surub care este prins sub plutitor, un surub la care nimeni nu a umplat ever, si care arata impecabil. Era desurubat, nu mai obtura benzina cum trebuie, si pur si simplu carburatorul se inneca dupa nici 50 de m de mers.
Morala: cauta ajutor, dar ce te scoate din problema este propria intuitie. Ar fi trebuit sa ma opresc la verificarea plutitorului, si incercat sa merg pana in sat sa astept sa se deschida un magazin de piese auto; sa iau pompa, montez, si gata. Caci asa mi s-a spus nu ?
E, totusi intuitia m-a pus sa ma uit si la surubul acela complet inaccesibil si care arata nemiscat. Si totusi, trebuia doar pipait. Si fix acolo s-a dus degetul pipaitor. Incontrolabil.
Am ajuns acasa cu o ora jumate intarziere, dar cu toti banii in buzunar (n-am platit tractare) si cu o imagine de sine ce nu-mi mai incapea in piele de bucurie.
Totul indica spre pompa de benzina, darrrrrr... doar intuitia m-a facut sa ma duc totusi capacul de carburator si sa pipai surubul. Am strans, impachetat totul, si ajuns acasa.
Desi s-a cam topit inghetata - invatamintele sunt simple. Dacia merge si cu hartie cerata pe post de garnit.. hmmm... stai. Invatamintele sunt simple. Cauta ajutor, dar asa, ca eventuale linii de ghidaj. Ce trebuie construita este intuitia.. aceea te duce mai repede la solutie ca orice alt ajutor posibil, si..... fix solutia pe care o cauti TU.